Προετοιμασία

Καταρχας, αυτο που χρειαζεται -και ισως ακουστει λιγο χαζο- ειναι καλως εννοουμενη τρελα και αυθορμητισμος. Ο υπερβολικος σχεδιασμος και προγραμματισμος για εμενα χαλαει ενα ταξιδι. Αν ειναι να εχω σχεδιασει καθε μερα με την παραμικρη λεπτομερεια και να εχω κλεισει απο πριν ολα τα ξενοδοχεια που θα μεινω καπου χανεται η μαγεια της περιπετειας -ισως παλι να φταιω εγω που αντιπαθω τα καθε τυπου «πακετα» διακοπων οπως μας τα σερβιρουν καθε λογης ταξιδιωτικα και μη μαγαζια…

Σχεδιασμος

Παροτι ο υπερβολικος προγραμματισμος ειναι κακος, το να παει καποιος εντελως στα τυφλα ειναι ακομα χειροτερο -ποσο μαλλον οταν ταξιδευει μονος του. Ειπαμε: Μετρον αριστον.
Εξαλλου ο καιρος που περναει καποιος πανω απο χαρτες και οδηγους σχεδιαζοντας το ταξιδι ειναι τοσο απολαυστικος οσο και το ιδιο το ταξιδι στη συνεχεια!

Εδω λοιπον εγω ξεκιναω απο την βασικη ιδεα. Ενα ταξιδι πρεπει να εχει μια ιδεα. Τι θελεις να κανεις;
Θες να τρως χιλιομετρα χωρις να πολυκαθεσαι καπου η θες να κανεις λιγα και να γνωρισεις μερη και ανθρωπους;
Θες να φτασεις στο Βορειο Ακρωτηρι ντε και καλα η θες να εξερευνησεις ολη την επαρχια και τα φιορδ της Νορβηγιας;

Επειτα κοιτω το χρονο που εχω. Δυστυχως ως μισθωτος δεν εχω την πολυτελεια του απλετου χρονου ταξιδιου, οποτε η κατανομη των ημερων ειναι παρα πολυ βασικο κομματι του σχεδιασμου.
Διοτι αλλο ταξιδι κανεις με 2 μηνες διακοπων και αλλο με 2 βδομαδες.

Εδω αρχιζει η υλοποιηση «επι του χαρτου» του ταξιδιου. Εχοντας το βασικο σκοπο του ταξιδιου στο μυαλο μου αρχιζω να σχεδιαζω τη διαδρομη. Ξεκινοντας απο τη βαση (ειτε Ελλαδα αν πας απο Βαλκανια, ειτε Ιταλια αν πας μεσω θαλασσης) χαραζω μια προχειρη διαδρομη στο περιπου οπως τη θελω. Απο εκει και περα οι μερες που εχω διαθεσιμες υπαγορευουν αν θα κοψω κατι η αν θα προσθεσω.

Εκ πειρας θεωρω οτι τα 350-400 χιλιομετρα ανα ημερα ειναι το μεγιστο αν θελεις να δεις τη διαδρομη και τον προορισμο της μερας σου. Μπορει στο χαρτη τα 600 χιλιομετρα να φαινονται ευκολα και να τα βγαζει 6μιση ωρες δρομο αλλα η πραξη ΠΑΝΤΑ απεχει παρασαγγας απο την θεωρια. Μπορει να χαθεις, μπορει να βρεχει, μπορει να ξεκινησεις λιγο αργα, μπορει να θες να κανεις πολλες στασεις γιατι τα μερη ειναι απιστευτα, μπορει μπορει μπορει….

Ετσι καλο ειναι να υπολογιζουμε λιγοτερα χιλιομετρα ωστε να εχουμε ανεση χρονου να απολαυσουμε το ταξιδι.

Σημειωση: Προφανως αυτα ισχυουν για καποιον σαν εμενα που αντιπαθει τις εθνικες οδους και προτιμα να κινειται απο επαρχιακους δρομους. Αν καποιος προτιμα να βγει στην Autobahn και να το καρφωσει ολη μερα τοτε τα πραγματα αλλαζουν…

Στο πρακτικο του θεματος, η διαδικασια που ακολουθω ειναι η εξης:

Via Michelin για τις προτασεις που κανει για εξαιρετικου ενδιαφεροντος διαδρομες (χρησιμοποιει τους εξαιρετικους χαρτες της Michelin) και για την αναλυση των χαρτων της
Google Maps για τη χαραξη της συνολικης διαδρομης λογω εξαιρετικης ευκολιας αλλαγης διαδρομων απλα τραβωντας τη γραμμη προς αλλους δρομους

Πολυ σημαντικο ειναι να εχω καποιο καλο ταξιδιωτικο οδηγο για τις περιοχες που θα επισκεφτω. Εχω μια μεγαλη προτιμηση στους οδηγους της Lonely Planet αλλα υπαρχουν και αλλες πολυ καλες επιλογες (Michelin, Thomas Cook κλπ).
Αφου εχω βγαλει την γενικη διαδρομη την αλλαζω αναλογα με το αν και τι αξιοθεατα υπαρχουν στις γυρω περιοχες… Εδω βοηθαει πολυ ο οδηγος.

Αναφορικα με τη διαμονη και εδω τα πραγματα ειναι απλα με τη βοηθεια του internet. Το Google Maps εχει μια φοβερη λειτουργια: γραφοντας τη λεξη Camping, Hotel, Motel, κλπ στην μπαρα αναζητησης σου εμφανιζει οτι ξενοδοχεια, καμπινγκ κλπ υπαρχουν διαθεσιμα στην περιοχη που κοιτας ανα πασα στιγμη!
Μαλιστα το παει ενα βημα παραπερα καθως σε πολλα καταλλυματα υπαρχουν φωτογραφιες, κριτικες απο αλλους ταξιδιωτες και τηλ επικοινωνιας η/και σελιδα στο δικτυο.

Αυτο ειναι πολυ χρησιμο για εμενα, οχι τοσο για να παρω τηλεφωνο να κλεισω (στα καμπινγκ ετσι κ αλλιως αυτο δεν χρειαζεται) αλλα περισσοτερο για να εχω «καβατζες» οταν βρεθω στην περιοχη.
Ετσι και διατηρω την ευελιξια μου να μην πρεπει σωνει και καλα να παω σε ενα συγκεκριμενο μερος που εχω κλεισει, και εχω την σιγουρια να μην πηγαινω εντελως στα τυφλα!

Αν και παλι τα παραπανω δεν ειναι απαραιτητα! Εχοντας τον ταξιδιωτικο οδηγο μπορει να βρει κανεις εξαιρετικα καταλυματα και σε αριστες τιμες. Αφου λοιπον εχω μια γενικη ιδεα του ταξιδιου και των καταλυμματων το σπαω σε μερες. Υπολογιζω 350-400 χλμ ανα ημερα και βλεπω που με βγαζει πανω στη διαδρομη μου. Αν κατι αξιζει να το δω και ειναι λιγο πιο μακρυα το τραβαω και την επομενη κανω λιγοτερα χλμ (η και καθολου) για να εχω καιρο να δω την πολη.

Μια παλια συνηθεια που εχω ειναι να τυπωνω σε ενα απλο χαρτι μερη του χαρτη της διαδρομης ωστε στο πισω μερος να εχω χωρο να σημειωνω σκεψεις, εντυπωσεις, αναποδιες, και οτι αλλο αξιοσημειωτο απο τη διαδρομη… Ετσι οταν επιστρεψω μπορω παρεα με τις φωτογραφιες να τα ανακαλεσω ολα ευκολα και να τα βαλω σε μια ομορφη ταξη!

Budget

Προφανως αυτο το θεμα ειναι διαφορετικο για τον καθενα, αλλα εγω οντας με εναν -ελαχιστο- μισθο δεν εχω την πολυτελεια μεγαλου budget. Βεβαια, επειδη απο πιτσιρικας μεγαλωσα μεσα στα καμπινγκ και επειδη λατρευω τη φυση μου ειναι πολυ δυσκολο να μεινω σε ξενοδοχειο, οποτε και πολλα χρηματα να ειχα παλι ετσι θα ταξιδευα!

Πρωτη μου επιλογη λοιπον ειναι το καμπινγκ. Λατρευω την χαλαρη φαση των καμπινγκ, τον κοσμο που μαζευουν, τη φυση, το οτι παντα θα βρεις μια θεση χωρις να πρεπει να αγχωνεσαι για να κλεισεις, και ολα αυτα μαζι με το οτι ειναι παρα πολυ οικονομικα! Οτι καλυτερο!

Απο εκει και περα αν ο καιρος ειναι κακος τοτε ειτε επιλεγω καποιο bungalow στο καμπινγκ ειτε βρισκω καποιο καλο hostel. Ειδικα τα τελευταια ειναι φοβερη επιλογη και πολλα δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο ξενοδοχεια σε καθαριοτητα και παροχες. Ενα μεγαλο ατου ειναι η φιλικοτητα του κοσμου που μαζευουν (συνηθως νεαροκοσμος), το οτι ειναι απο ολα τα μερη του κοσμου και βεβαια οι τιμες.

Λειτουργω με συγκεκριμενο οριο στο κοστος διανυκτερευσης, που ειναι 15-20 ευρω για εμενα η 40-50 ευρω αν εχω και παρεα. Απο εκει και πανω το αποφευγω πασα θυσια…

Αφου βγαλουμε εξω το κοστος διανυκτερευσης που για αρκετους ειναι το μεγαλυτερο εξοδο μετα τις βενζινες, εχουμε τα εξοδα φαγητου κλπ.

Και εδω τα πραγματα ειναι απλα. Οριζω ενα πλαφον ανα ημερα και προσπαθω να μην το ξεπερασω. Αυτο δεν σημαινει οτι θα τη βγαλω και με ξηρα τροφη βεβαια! Αν βρω ενα ωραιο μερος που θα ηθελα να κατσω να δοκιμασω καποια τοπικη σπεσιαλιτε θα το τιμησω, εκτος και αν οι τιμες ειναι ΠΟΛΥ τσιμπημενες.
Πρακτικα αυτο σημαινει ΜΕΧΡΙ 50 ευρω τη μερα για φαγητο. Αυτο που εχω δει στην πραξη ειναι οτι υπαρχουν μερες που ειμαι ολη μερα στο δρομο οποτε δεν ξοδευω σχεδον τιποτα σε φαγητο μιας που τρωω κατι ελαφρυ σε καποιο rest (πχ σαντουιτς, ενα καφε και νερο) και ειμαι μια χαρα.

Αποφευγω δια ροπαλου τα τουριστικα μερη για φαγητο διοτι εκει η ποιοτητα ειναι σε αντιστροφη αναλογια με τις τιμες. Οι οδηγοι συνηθως εχουν πολυ ωραιες προτασεις για καλο και οικονομικο φαγητο, οποτε οι επιλογες γινονται με τη βοηθεια τους -η αλλιως με τη βοηθεια ντοπιων που ξερουν τα μερη!

Με βαση τα παραπανω μπορω να υπολογισω με αρκετα μεγαλη ακριβεια το ποσα λεφτα θα χρειαστω σε ενα ταξιδι. Παντως εχω ως κανονα να βγαζω τη μερα μου οσο πιο οικονομικα γινεται! Χιλιες φορες να τα φαω σε βενζινες παρα σε χλιδατα ξενοδοχεια.

Περισυ ξεκινησα με 1000 ευρω μαζι μου + 1000 ευρω σε λογαριασμο ως χρηματα εκτακτης αναγκης και τελικα μου εφτασαν και με το παραπανω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s